Tuesday 4 August 2020

HADA LABO PREMIUM WHITENING SKINCARE SET BERKESAN??

Hello everyone!! Lamanya dah tak buat review and blogging ni. But I kinda want to share sooo much products that I have been experimenting for the past years hehehe....

So...bagus ke Hada Labo Premium Whitening Skincare Set ni??



For me, I'm in love with these products. I've been using it for years and yes, first tertarik dengan "whitening" yang terpapar tu because I really want to get rid of my sunburn on my face tapi bukan itu yang buat I melekat dengan produk ni.

Firstly, yang korang boleh notice benda paling obvious dia adalah texture. Omggggggg, meamng love teruks sebab ringan and cepat meresap. Makeup jadi cantik je bila apply cream dia tu jadi base. Plus, the best part is the hydrating part la which is hada labo memang terkenal dengan the best kelembapan untuk kulit kan.

Untuk cleanser dia, I bandingkan dengan cleanser yang I pernah pakai sebelum ni (stay tuned for other reviews xD), texture dia foamy tau tapi tebal. Picit sikit je masa nak cuci muka tu then dah cukup untuk satu muka, memang membazir kalau you picit banyak macam I pernah buat hahahaha. Yang I perasan dekat cleanser ni, is how dia tak keringkan kulit I lepas cuci muka and kuasa membersih dia (ceh), I mean kulit I rasa bersih la without rasa muka ketat ke apa.

For toner hada labo ni, I tak dapat bezakan dia daripada set hydrating yang biasa tu (warna putih)


tapi perbezaan daripada segi texture la, kalau ingredients of course berbeza dan specific!


Okay for the last product is Premium Whitening Water Cream (Shirojyun Premium Cream). This one is perfect!!! I memang fall in love teruk dengan cream ni because it is everything my skin need!! The texture is light but also rich with hydrating properties yang cepaaaattt je meresap dekat kulit I. Memang tak boleh skip la routine skincare sebab tak sabar sangat nak pakai cream ni hahahaha xD



Actually set ni ada lagi satu which is Serum, but I tak pakai. I rasa macam tak perlu lagi pakai serum buat masa sekarang tapi my mom pakai the serum. We both pakai hada labo whitening ni ehehe and each time dah sikit je terus beli botol baru. Memang best lah!

Okay, I think that's all for my review. See you next post!